Dzień I – 28 marca 2017

08:30-09:15 Rejestracja i poranna kawa

09:15-09:45 Uroczyste Otwarcie Sympozjum

Jerzy Kalinowski, Partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej

09:45-11:00 Polska hubem innowacji w obszarze nowych mediów i telekomunikacji w regionie CEE. Czy Polskie firmy telekomunikacyjne i mediowe mają szansę na ekspansję międzynarodową? Strategia ekspansji regionalnej polskich firm – ocena szans i zagrożeń.

  • Jaki potencjał ekspansji międzynarodowej mają obecnie polskie firm z branży nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy w Polsce powstają w tej chwili innowacyjne rozwiązania/startupy w branży nowoczesnych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • W jaki sposób stymulować rozwój innowacji w obszarze nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy istniejący w Polsce ekosystem biznesowy wystarczająco wspiera rozwój innowacyjnych startupów?
  • Jaka powinna być rola w stymulowaniu innowacyjności największych polskich graczy w branży nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy obecna polityka proinnowacyjna Państwa jest wystarczająca z punktu rozwoju innowacyjności? Co jeszcze mogłoby zrobić Państwo dla stymulowania rozwoju innowacji w sektorze nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy Polska może zostać w pespektywie najbliższych 5 lat regionalnym hubem innowacyjności w branży nowych technologii, mediów i telekomunikacji?

Moderator:

  • Jerzy Kalinowski, Partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej

Paneliści:

  • Bartosz Skwarczek, CEO, G2A
  • Paweł Pisarczyk, Prezes Zarządu, Atende Software
  • Maciej Kowalski, Partner/Board Member, MCI Capital
  • Rafał Agnieszczak, Twórca serwisu Fotka.pl

11:00-12:15 Oczekiwania klienta cyfrowego

  • Doskonałość obsługi klienta – czego oczekują konsumenci cyfrowi od telekomów, mediów i dostawców usług cyfrowych
  • Konkurencja vs. Partnerstwo: w jakim modelu będzie się rozwijać konwergentny rynek telekomunikacji, mediów i cyfrowych usług w Polsce
  • Ekosystem przyszłości
  • Dywersyfikacja portfela produktowego operatora telekomunikacyjnego – multioperator, czy dodanie do portfela innych mediów jak prąd, gaz, woda, czy usługi bankowe znacząco wpływają na wzrost sprzedaży, rentowność i atrakcyjności operatora?

Moderator:

  • Jakub Bierzyński, Prezes Zarządu, OMD

Paneliści:

  • Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu, Virgin Mobile Polska
  • Piotr Woźny, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Cyfryzacji
  • Robert Bednarski, Dyrektor Zarządzający w CEE, Facebook
  • Marek Borzestowski, Partner, Giza Ventures Polska
  • Przemysław Kurczewski, Prezes Zarządu, Emitel
  • Michał Wolniak, Chief Strategy Officer, VML Poland

12:15-12:45 Przerwa kawowa

12:45-14:00 Cyfryzacja biznesu – szanse i zagrożenia

  • Cyfryzacja radia
  • Nowe modele biznesowe w mediach (digitalizacja mediów)
    • OTT , jako nowy sposób dostarczania treści
    • Nowe usługi (Multiroom, 4K, Watch & Record 3.1)
  • Jaką zmianę niosą galopujące zmiany technologiczne w świecie telekomunikacji i mediów?
    • Telewizja 4K szansa dla operatorów
    • Telewizja interaktywna
    • Technologie przyszłości (AR, VR)
    • Cyfryzacja kanałów – konwergencja ofert operatorów telekomunikacyjnych
    • Jedna oferta usług TV/VoD niezależne od terminala i sieci
    • Integracja sieci w kontekście dostarczania usług multimedialnych
    • Nowe STB (STB 4K, LTE)

Moderator:

  • Emil Konarzewski, Partner Zarządzający, Audytel S.A.

Paneliści:

  • Piotr Muszyński, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Transformacji, Orange
  • Aleksander Kutela, CEO, Grupa Onet
  • Andrzej Matuszyński, Prezes Zarządu, Eurozet
  • Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

14:00-15:15 Polski rynek TV – dokąd zmierzamy?

  • Technologia Ultra High Definition Television
  • Niewykorzystany potencjał polskiego rynku DTH
  • Technologia satelitarna jako komplementarna do technologii światłowodowej
  • Jak osiągnąć najlepszy zasięg i sukces operacji płatnej telewizji?
  • Jak nowe technologie usprawniają dystrybucję kontentu?
  • Czy jest miejsce na rynku dla nowych źródeł dystrybucji?
  • Analiza skutków zmian technologicznych
  • Tworzenie nowych taktyk obecności na rynku – poszukiwanie możliwości
  • Zjawisko przechodzenie telewizji do internetu – konsekwencje dla telewizji satelitarnej

Moderator:

  • Krzysztof Król, Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

Paneliści:

  • Dariusz Działkowski, Członek Zarządu ds. Technicznych, Cyfrowy Polsat
  • Maciej Stanecki, Członek Zarządu, Telewizja Polska
  • Jarosław Kordalewski, Wiceprezes Zarządu, NC+
  • Jarosław Niechcielski, Dyrektor Biura Wynajmu Infrastruktury i Współpracy z Regulatorem, EmiTel

15:15-16:15 Lunch

Dzień II – 29 marca 2017

09:20-09:50 Rejestracja i poranna kawa

09:50-10:00 Otwarcie II dnia Sympozjum

10:00-11:15 Technologie przyszłości w komunikacji i mediach. Jak AI, VR i AR wpłyną na kształt telekomunikacji i mediów?

  • Technika kognitywna Rzeczywistości Wirtualnej VR – jakie szanse i zagrożenia niesie dla komunikacji marketingowej i międzyludzkiej?
  • VR vs AR (Augmented Reality) jako platforma komunikacyjną – jakie korzyści czekają konsumentów i kiedy. Czy polskie przedsiębiorstwa mogą konkurować na arenie międzynarodowej?
  • Czy Machine Learning jest kluczową technologią przyszłości? W jaki sposób wpłynie na nasze życie, procesy komunikacyjne i zakupowe
  • Jaką rolę odegra świat gier w zakresie komunikacji

Moderator:

  • Monika Mizielińska-Chmielewska, Ekspert ds. rynku nowych technologii

Paneliści:

  • Radosław Semkło, Dyrektor Zarządzający, Asseco Poland
  • Robert Bednarski, Dyrektor Zarządzający w CEE, Facebook
  • Sylwia Zdanowicz, Director of Marekting, G2A
  • Michał Wolniak, Chief Strategy Officer, VML Poland
  • Dariusz Gorajek, Dyrektor ds. Rynku Telekomunikacji i Mediów, Atos Polska

11:15-12:30 5G – wyzwania regulacyjne i szanse dla rozwoju nowych modeli biznesowych IoT

  • Czy i jak da się zrealizować budowę sieci 5G w Polskich warunkach? – Wymagania inwestycyjne i ich wykonalność w logice RoI.
  • Jak to pogodzić z niskim ARPU, które osiągają krajowi operatorzy?
  • Konieczność zmian telekomunikacyjnych ram regulacyjnych, w związku z europejskim planem wdrażania 5G.
  • Potencjał nowych modeli biznesowych, usług i produktów IoT umożliwionych wdrożeniem 5G.
  • Europejski ekosystem 5G – czy i w jakim zakresie możemy w nim uczestniczyć
  • Wpływ europejskiego planu wdrożenia 5G na Digital Single Market.
  • Wpływ 5G i IoT na inne branże, takie jak: telemetria, motoryzacja, media, służba zdrowia (eHealth) etc.

Moderator:

  • dr inż. Jerzy Żurek, Dyrektor, Instytut Łączności

Paneliści:

  • Paweł Karłowski, Dyrektor Generalny na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i WNP, BT Global Services, British Telecom CEE
  • Michał Połzun, Dyrektor Departamentu Telekomunikacji, Ministerstwo Cyfryzacji
  • Martin Mellor, Prezes Zarządu, Ericsson
  • Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu, Emitel
  • Jacek Niewęgłowski, Cheif Strategy Officer, P4

12:30-13:00 Przerwa kawowa

13:00-14:15 Regulacje świata telekomunikacji i mediów

  • Jak regulować konwergentny sektor telekomunikacji, mediów i cyfrowej rozrywki
  • Less paper – relacja między przedsiębiorcą a klientem
  • Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – co firmy muszą jeszcze zrobić, żeby dostosować się do nowych reform Unii Europejskich?
  • Retencja danych – najnowsze trendy
  • Rozporządzenie e-privacy – implikacje dla prowadzonej działalności
  • Koncentracja kapitału, pluralizm treści – europejskie doświadczenia regulacyjne, perspektywa krajowa
  • Regulacje mające wpływ na rynek reklamy (farmaceutyki, suplementy diety, inne)
  • Geoblokowanie

Moderator:

  • Wojciech Dziomdziora, Counsel, Domański Zakrzewski Palinka

Paneliści:

  • Witold Kołodziejski, Przewodniczący, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
  • Jakub Turowski, Head of Public Policy for Poland, Facebook
  • Maciej Rogalski, Członek Zarządu T-Mobile w latach 2011 – 2015
  • Maciej Stanecki, Członek Zarządu, Telewizja Polska
  • Ireneusz Piecuch, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

14:15-15:30 Przyszłość rynku reklamy w Polsce

  • Zagrożenia dla rynku mediów – ograniczenia i zakazy reklamy
  • Zjawisko blokowania reklam w internecie i jego wpływ na przyszłość modeli biznesowych mediów
  • Koncentracja usług brokerskich – zagrożenia dla rynku reklamy z perspektywy rozwinietych rynków europejskich i rynku polskiego
  • Perspektywy rozwoju rynku reklamy w Polsce versus trendy światowe- różnice w trendach rynkowych, dynamice zmian i ich charakterze sugestia
  • Rozwój kompetencji cyfrowych branży reklamowej. Jak zaspokoić rosnące potrzeby? Jak dbać o rozwój kadry w cyfrowym świecie?

Paneliści:

  • Dariusz Dąbski, Prezes Zarządu, TV Puls
  • Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska
  • Mariusz Grzesiuk, Dyrektor Działu Prawnego, Grupa Onet-RASP
  • Marcin Gudowicz, Wiceprezes Zarządu, IAA Polska
  • Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV, TVN

15:30-16:30 Lunch

*w trakcie potwierdzania
Agenda Aktualna na 23.03.2017r.