Dzień I – 28 marca 2017

08:30-09:00 Rejestracja i poranna kawa

09:00-09:15 Uroczyste Otwarcie Sympozjum

09:15-09:45 Wystąpienie Gościa Specjalnego

09:45-11:00 Polska hubem innowacji w obszarze nowych mediów i telekomunikacji w regionie CEE. Czy Polskie firmy telekomunikacyjne i mediowe mają szansę na ekspansję międzynarodową? Strategia ekspansji regionalnej polskich firm – ocena szans i zagrożeń.

Gospodarz Bloku:
Jerzy Kalinowski, Partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej
Artur Waliszewski, Regional Business Director CEE, Google

  • Jaki potencjał ekspansji międzynarodowej mają obecnie polskie firm z branży nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy w Polsce powstają w tej chwili innowacyjne rozwiązania/startupy w branży nowoczesnych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • W jaki sposób stymulować rozwój innowacji w obszarze nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy istniejący w Polsce ekosystem biznesowy wystarczająco wspiera rozwój innowacyjnych startupów?
  • Jaka powinna być rola w stymulowaniu innowacyjności największych polskich graczy w branży nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy obecna polityka proinnowacyjna Państwa jest wystarczająca z punktu rozwoju innowacyjności? Co jeszcze mogłoby zrobić Państwo dla stymulowania rozwoju innowacji w sektorze nowych technologii, mediów i telekomunikacji?
  • Czy Polska może zostać w pespektywie najbliższych 5 lat regionalnym hubem innowacyjności w branży nowych etchnologii, mediów i telekomunikacji

11:00-12:15 Oczekiwania klienta cyfrowego

Gospodarz Bloku:
Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu, Virgin Mobile Polska

  • Doskonałość obsługi klienta – czego oczekują konsumenci cyfrowi od telekomów, mediów i dostawców usług cyfrowych
  • Konkurencja vs. Partnerstwo: w jakim modelu będzie się rozwijać konwergentny rynek telekomunikacji, mediów i cyfrowych usług w Polsce
  • Ekosystem przyszłości
  • Dywersyfikacja portfela produktowego operatora telekomunikacyjnego – multioperator, czy dodanie do portfela innych mediów jak prąd, gaz, woda, czy usługi bankowe znacząco wpływają na wzrost sprzedaży, rentowność i atrakcyjności operatora?

12:15-12:45 Przerwa kawowa

12:45-14:00 Cyfryzacja biznesu – szanse i zagrożenia

Gospodarz Bloku:
Piotr Muszyński, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Transformacji, Orange
Magdalena Gaj, Ekspert Rynku Telekomunikacji

  • Cyfryzacja radia
  • Nowe modele biznesowe w mediach (digitalizacja mediów)
    • OTT , jako nowy sposób dostarczania treści
    • Nowe usługi (Multiroom, 4K, Watch & Record 3.1)
  • Jaką zmianę niosą galopujące zmiany technologiczne w świecie telekomunikacji i mediów?
    • Telewizja 4K szansa dla operatorów
    • Telewizja interaktywna
    • Technologie przyszłości (AR, VR)
    • Cyfryzacja kanałów – konwergencja ofert operatorów telekomunikacyjnych
    • Jedna oferta usług TV/VoD niezależne od terminala i sieci
    • Integracja sieci w kontekście dostarczania usług multimedialnych
    • Nowe STB (STB 4K, LTE)

14:00-15:15 Panel dyskusyjny

15:15-16:15 Lunch

Dzień II – 29 marca 2017

09:20-09:50 Rejestracja i poranna kawa

09:50-10:00 Otwarcie II dnia Sympozjum

10:45-11:15 Technologie przyszłości w komunikacji i mediach. Jak AI, VR i AR wpłyną na kształt telekomunikacji i mediów?

Gospodarz Bloku:
Bartosz Skwarczek, CEO, G2A
Radosław Semkło, Dyrektor Zarządzający, Asseco Poland

  • Technika kognitywna Rzeczywistości Wirtualnej VR – jakie szanse i zagrożenia niesie dla komunikacji marketingowej i międzyludzkiej?
  • VR vs AR (Augmented Reality) jako platforma komunikacyjną – jakie korzyści czekają konsumentów i kiedy. Czy polskie przedsiębiorstwa mogą konkurować na arenie międzynarodowej?
  • Czy Machine Learning jest kluczową technologią przyszłości? W jaki sposób wpłynie na nasze życie, procesy komunikacyjne i zakupowe
  • Jaką rolę odegra świat gier w zakresie komunikacji

11:15-12:30 5G – wyzwania regulacyjne i szanse dla rozwoju nowych modeli biznesowych IoT

Gospodarz Bloku:
Paweł Karłowski, Dyrektor Generalny na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i WNP, BT Global Services, British Telecom CEE
dr inż. Jerzy Żurek, Dyrektor, Instytut Łączności

  • Czy i jak da się zrealizować budowę sieci 5G w Polskich warunkach? – Wymagania inwestycyjne i ich wykonalność w logice RoI.
  • Jak to pogodzić z niskim ARPU, które osiągają krajowi operatorzy?
  • Konieczność zmian telekomunikacyjnych ram regulacyjnych, w związku z europejskim planem wdrażania 5G.
  • Potencjał nowych modeli biznesowych, usług i produktów IoT umożliwionych wdrożeniem 5G.
  • Europejski ekosystem 5G – czy i w jakim zakresie możemy w nim uczestniczyć
  • Wpływ europejskiego planu wdrożenia 5G na Digital Single Market.
  • Wpływ 5G i IoT na inne branże, takie jak: telemetria, motoryzacja, media, służba zdrowia (eHealth) etc.

12:30-13:00 Przerwa kawowa

13:00-14:15 Regulacje świata telekomunikacji i mediów

Gospodarz Bloku:
Wojciech Dziomdziora, Counsel, Domański Zakrzewski Palinka
Jakub Turowski, Head of Public Policy for Poland, Facebook

  • Jak regulować konwergentny sektor telekomunikacji, mediów i cyfrowej rozrywki
  • Less paper – relacja między przedsiębiorcą a klientem
  • Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – co firmy muszą jeszcze zrobić, żeby dostosować się do nowych reform Unii Europejskich?
  • Retencja danych – najnowsze trendy
  • Rozporządzenie e-privacy – implikacje dla prowadzonej działalności
  • Koncentracja kapitału, pluralizm treści – europejskie doświadczenia regulacyjne, perspektywa krajowa
  • Regulacje mające wpływ na rynek reklamy (farmaceutyki, suplementy diety, inne)
  • Geoblokowanie

14:15-15:30 Przyszłość rynku reklamy w Polsce

Gospodarz Bloku:
Dariusz Dąbski, Prezes Zarządu, TV Puls
Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska

  • Zagrożenia dla rynku mediów – ograniczenia i zakazy reklamy
  • Zjawisko blokowania reklam w internecie i jego wpływ na przyszłość modeli biznesowych mediów
  • Koncentracja usług brokerskich – zagrożenia dla rynku reklamy z perspektywy rozwinietych rynków europejskich i rynku polskiego
  • Perspektywy rozwoju rynku reklamy w Polsce versus trendy światowe- różnice w trendach rynkowych, dynamice zmian i ich charakterze sugestia
  • Rozwój kompetencji cyfrowych branży reklamowej. Jak zaspokoić rosnące potrzeby? Jak dbać o rozwój kadry w cyfrowym świecie?

15:30-16:30 Lunch

*Godziny programu XVII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów mogą ulec zmianie.